..::CS-GAME-FORCE-MD::..
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» Cerere Moderator
Vin Dec 31 2010, 20:26 Scris de PowerFighter

» O Propunere pt admin
Joi Aug 26 2010, 20:31 Scris de PowerFighter

» ][CR@ZY][-BOY
Mier Aug 11 2010, 22:22 Scris de PowerFighter

» Crazy Loop - Dan Balan
Mar Aug 10 2010, 20:18 Scris de PowerFighter

» Counter Strike 2D
Mar Aug 10 2010, 14:40 Scris de PowerFighter

» The Bourne Ultimatum [#3]
Mar Aug 10 2010, 14:38 Scris de PowerFighter

» The Bourne Supremacy [#2]
Mar Aug 10 2010, 14:38 Scris de PowerFighter

» The Bourne Identity [#1]
Mar Aug 10 2010, 14:37 Scris de PowerFighter

» Garcea La Dentist
Mar Aug 10 2010, 13:31 Scris de PowerFighter

Top postatori
PowerFighter (304)
 
*Bl@yd* (78)
 
Arty (53)
 
sTaTuS (31)
 
UlTrA_bOy (19)
 
taGG (19)
 
H3rku||3 (10)
 
][CR@ZY][-BOY (10)
 
SaDisT (8)
 
BL@@DER (6)
 


Ce este un limbaj de programare?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Ce este un limbaj de programare?

Mesaj  PowerFighter la data de Joi Aug 05 2010, 05:30

Limbaj de programare
____________________________________________________________________________________________
Un limbaj de programare este un set bine definit de expresii şi reguli (sau tehnici) valide de formulare a instrucţiunilor pentru un computer. Un limbaj de programare are definite un set de reguli sintactice şi semantice. El dă posibilitatea programatorului să specifice în mod exact şi amănunţit acţiunile pe care trebuie să le execute calculatorul, în ce ordine şi cu ce date. Specificarea constă practic în întocmirea/scrierea programelor necesare ("programare").


Categorii
____________________________________________________________________________________________
* După paradigma programării
o limbaje procedurale; ex. C, Java, Perl
o limbaje functionale: ex. ML, Haskell
o limbaje pentru programarea logică ex.Prolog, DATALOG
o limbaje mixte: ex.LISP oferă un amestec heteroclit şi netipizat de programare imperativă şi programare functională

* După nivelul de abstractizare (care printre altele corespunde cu uşurinţa cu care programele pot fi citite şi înţelese de către programatori):
o limbaje de generaţia întâia: limbajele cod-maşină (limbaje maşină)
o limbaje de generaţia a doua: limbajele de asamblare
o limbaje de generaţia a treia: limbaje de nivel înalt, cum ar fi C-ul (şi toate derivatele sale: C++, Java, ...), Pascal, Fortran ş.a.
o limbaje de generaţia a patra: limbajele neprocedurale, orientate pe rezolvarea unei anumite clase de probleme: SQL ş.a.
o limbaje de generaţia a cincea: limbaje utilizate în domenii precum logica fuzzy, inteligenţa artificială sau şi reţelele neuronale: Prolog, LISP ş.a.

* Dupa vechime
o Limbaje din secolul trecut; ex. LISP şi FORTRAN din anii '50
o Limbaje din ultimul deceniu; ex. Haskell, Ruby


Execuţie
____________________________________________________________________________________________
Pentru executarea unui program scris într-un limbaj oarecare, există, în principiu, două abordări: compilare sau interpretare. La compilare, compilatorul transformă programul-sursă în totalitatea sa într-un program echivalent scris în limbaj maşină, care apoi este executat. La interpretare interpretorul ia prima instrucţiune din programul-sursă, o transformă în limbaj maşină şi o execută; apoi trece la instrucţiunea doua şi repetă aceleaşi acţiuni ş.a.m.d.

Unele limbaje se pretează bine la compilare; de exemplu limbajele clasice: Pascal, Fortran, C. Altele sunt cu predilecţie interpretate, de ex. BASIC, PHP, SQL. Multe limbaje moderne combină compilarea cu interpretarea: codul sursă este compilat într-un limbaj binar numit bytecode, care la rulare este interpretat de către o maşină virtuală. De remarcat faptul că unele interpretoare de limbaje pot folosi compilatoare aşa-numite just-in-time, care transformă codul în limbaj maşină chiar înaintea executării.


Listă de limbaje de programare
____________________________________________________________________________________________
Limbaje generale

Limbaje care pot fi folosite (cel puţin teoretic) la rezolvarea oricărui tip de probleme:

* BASIC (QuickBasic, GW-BASIC, Visual Basic)
* C
* C++
* C#
* Clips
* Cobol
* Fortran
* Haskell
* Java
* JavaScript
* LISP
* Pascal (şi ObjectPascal, folosit de Borland Delphi)
* Perl
* PHP
* Prolog
* Python
* Ruby
* Seed7
* Scriptol
* Tcl/TK
* CSS
* XHTML

Limbaje specifice

Limbaje cu un scop bine definit - de obicei interacţiunea cu un anumit program sau sistem.

* ActionScript - limbajul de scripting folosit de Macromedia Flash
* ASP (şi ASP.NET) - pentru scripting web
* FoxPro (FoxPro, Visual FoxPro)
* MIVA SCRIPT
* SQL - pentru interacţiunea cu bazele de date relaţionale

PowerFighter
Administrator
Administrator

Mesaje : 304
Puncte : 694
Reputatie : 8
Data de inscriere : 08/04/2010
Varsta : 18
Localizare : Moldova/Mereny

http://cs-game-force-md.admin007.net

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum