..::CS-GAME-FORCE-MD::..
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» Cerere Moderator
Vin Dec 31 2010, 20:26 Scris de PowerFighter

» O Propunere pt admin
Joi Aug 26 2010, 20:31 Scris de PowerFighter

» ][CR@ZY][-BOY
Mier Aug 11 2010, 22:22 Scris de PowerFighter

» Crazy Loop - Dan Balan
Mar Aug 10 2010, 20:18 Scris de PowerFighter

» Counter Strike 2D
Mar Aug 10 2010, 14:40 Scris de PowerFighter

» The Bourne Ultimatum [#3]
Mar Aug 10 2010, 14:38 Scris de PowerFighter

» The Bourne Supremacy [#2]
Mar Aug 10 2010, 14:38 Scris de PowerFighter

» The Bourne Identity [#1]
Mar Aug 10 2010, 14:37 Scris de PowerFighter

» Garcea La Dentist
Mar Aug 10 2010, 13:31 Scris de PowerFighter

Top postatori
PowerFighter (304)
 
*Bl@yd* (78)
 
Arty (53)
 
sTaTuS (31)
 
UlTrA_bOy (19)
 
taGG (19)
 
H3rku||3 (10)
 
][CR@ZY][-BOY (10)
 
SaDisT (8)
 
BL@@DER (6)
 


Limbaje de programare [part #2]

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Limbaje de programare [part #2]

Mesaj  PowerFighter la data de Joi Aug 05 2010, 05:32

7. XHTML
eXtensible HyperText Markup Language, sau XHTML, este un limbaj de marcare ce are aceleaşi capabilităţi expresive ca şi HTML, dar cu o sintaxă mai strictă. XHTML poate fi considerat ca încrucişarea dintre HTML şi XML în multe privinţe, fiind o reformulare a HTML în XML. XHTML 1.0 a devenit o recomandare World Wide Web Consortium (W3C) pe data de 26 ianuarie 2000.

Practic XHTML este un inlocuitor modern al mai vechiului limbaj HTML, fiind aproape identic cu standardul HTML 4.01, o versiune imbunatatita, mult mai stricta si mai curata a standardului HTML 4.0. Abstractizand putin, afirmam ca XHTML reprezinta o definire de tip XML a unui document HTML, pe scurt o combinatie intre HTML si XML. Avantajele unei aplicatii XHTML sunt multiple: pot fi citite de toate dispozitivele XML, in timp ce pastreaza compatibilitatea cu toate browserele de Internet mai vechi sau mai noi fara a necesita specificatii suplimentare. XHTML + TIME este o extensie a limbajului XHTML, oferind documentelor Web suport pentru temporizare si sincronizare multimedia. Astfel, folosind cateva elemente si atribute noi, unei pagini XHTML i se poate adauga continut grafic, audio sau video, care poate fi sincronizat cu alte elemente de-a lungul unui cadru temporal precizat de autorul acelei pagini. Versiunea XHTML + TIME 1.0 a fost disponibila pentru prima data in Internet Explorer 5, iar in prezent XHTML + TIME 2.0 este recunoscut de Internet Explorer, versiunile 5.5 si 6.

Beneficii:

* Pagini Web care au continut dynamic XHTML + TIME poate fi utilizat pentru a adauga paginilor Web continut interactiv, dinamic. De exemplu, pot fi create prezentari Web sub forma de slide-show, in cadrul lor fiind sincronizate fluxuri de date textuale, audio, video sau grafice. Aceste prezentari pot fi temporizate, interactive sau combinate.

* Utilizare facila

Facilitatile oferite de XHTML + TIME aduc un set de atribute si elemente noi celor deja existente in limbajul XHTML, astfel ca toate notiunile anterioare de XHTML raman utile pentru proiectarea de pagini Web in XHTML + TIME. Pentru a permite utilizarea facila a mai multor elemente XHTML, acestea pot fi grupate in relatii ierarhice. Gruparea poate fi utila si pentru a preciza daca obiectele multimedia apar si dispar in mod secvential in cadrul paginii Web, sau fiecare are o temporizare independenta de a celorlalte.

* Suport pentru scripting

Limbajele script JavaScript sau VBScript permit si mai mult extinderea flexibilitatii si interactivitatii elementelor temporale din cadrul paginilor Web. XHTML + TIME ofera un model de obiecte complet, care extinde actualul model DHTML, care consta dintr-un set de proprietati, metode si evenimente pentru adaugarea de trasaturi interactive paginilor Web.

Elementele XHTML + TIME se comporta in mod diferit la adaugarea atributelor temporale, in functie de tipul elementului respectiv. Astfel, distingem doua tipuri de elemente in limbajul XHTML + TIME: - elemente de continut : toate elementele care descriu continutul ce urmeaza a fi afisat in pagina, inclusiv elementele noi introduse de XHTML + TIME, care se refera la obiecte multimedia (t:animation, t:audio, t:img, t:media si t:video). Cele mai utilizate elemente de continut din XHTML sunt p, div, span, precum si elementele pentru descrierea de tabele. Prin adaugarea de atribute XHTML + TIME unui element de continut, poate fi definita o aparitie periodica a elementului respectiv. - elemente de stil : descriu stilul de afisare pentru un element. Dintre cele mai utilizate elemente de stil amintim: b, i si em. Atributele aplicate unui element de stil determina atasarea si inlaturarea unor stiluri de afisare pe parcursul timpului.



8. HTML
HTML este o formă de marcare orientată către prezentarea documentelor text pe o singura pagină, utilizând un software de redare specializat, numit agent utilizator HTML, cel mai bun exemplu de astfel de software fiind browserul web. HTML furnizează mijloacele prin care conţinutul unui document poate fi adnotat cu diverse tipuri de metadate şi indicaţii de redare. Indicaţiile de redare pot varia de la decoraţiuni minore ale textului, cum ar fi specificarea faptului că un anumit cuvânt trebuie subliniat sau că o imagine trebuie introdusă, până la scripturi sofisticate, hărţi de imagini şi formulare. Metadatele pot include informaţii despre titlul şi autorul documentului, informaţii structurale despre cum este împărţit documentul în diferite segmente, paragrafe, liste, titluri etc. şi informaţii cruciale care permit ca documentul să poată fi legat de alte documente pentru a forma astfel hiperlink-uri (sau web-ul).

HTML este un format text proiectat pentru a putea fi citit şi editat de oameni utilizând un editor de text simplu. Totuşi scrierea şi modificarea paginilor în acest fel solicită cunoştinţe solide de HTML şi este consumatoare de timp. Editoarele grafice (de tip WYSIWYG) cum ar fi Macromedia Dreamweaver, Adobe GoLive sau Microsoft FrontPage permit ca paginile web sa fie tratate asemănător cu documetele Word, dar cu observaţia că aceste programe generează un cod HTML care este de multe ori de proastă calitate.

HTML se poate genera direct utilizând tehnologii de codare din partea serverului cum ar fi PHP, JSP sau ASP. Multe aplicaţii ca sistemele de gestionare a conţinutului, wiki-uri şi forumuri web generează pagini HTML.

HTML este de asemenea utilizat în e-mail. Majoritatea aplicaţiilor de e-mail folosesc un editor HTML încorporat pentru compunerea e-mail-urilor şi un motor de prezentare a e-mail-urilor de acest tip. Folosirea e-mail-urilor HTML este un subiect controversat şi multe liste de mail le blochează intenţionat.



9. AMXX
AMX Mod X este un produs versatil Half-Life plugin de Metamod care este indreptat catre administrarea pe server.
Ea are o gamă largă de "scripting" astfel incat oricine poate scrie pluginuri ", sau fisiere ce pot fi adaugate functionalitatilor unui mod al jocului.
Plugin-uri pot fi folosite in serviciile administrative (prin adaugarea de noi comenzi de admin), statisticile generaţie (StatsX), addonuri fun (godmode, etc), in modificarile jocului (WC3, CSDM) si mult, mult mai mult!
Puteţi scrie, de asemenea, module care extind functionalitatile deja existente ale AMX Mod X si ale limbajului de "scripting".

AMX Mod X and AMX Mod AMX Mod X si AMX Mod
AMX Mod X a fost bazat la inceput pe AMX Mod, o modificare similară Half-Life a jocului. Totusi, AMX Mod a inceput sa alunece în politicile de proiect (datorita lipsei de "input-uri" publice, nu era open source, nici o sursă centrală a codului, şi mult mai mult).
Datorită aspectului mort de proiect ca toate întreţin a dispărut în uitare, proiectul AMX Mod X a fost început.
Aproape fiecare parte a AMX Mod a fost fie rescris de la sol în sus, curăţat, sau modificat pentru a lucra într-un sistem nou.
AMX Mod X nu este AMX Mod. Şi mai bine, este aproape perfect compatibilă.



10. Visual Basic
Visual Basic (VB) este un limbaj de programare produs de Microsoft, care a fost derivat din limbajul Basic. VB este popular datorită interfeţei grafice pe care o foloseşte, interfaţă relativ simplă faţă de cea a altor limbaje.

Visual Basic face parte din pachetul Visual Studio al companiei Microsoft si, ca de altfel si celelalte limbaje 'vizuale' ale Microsoft (mai putin Visual C++), este axat pe componenta de interfata a programului, programatorul putand realiza cu usurinta interfete standardizate de tip Windows (ferestre, butoane, liste etc.) fara a fi nevoie de scrierea de cod pentru acest lucru. Visual Basic detine o biblioteca de componente vizuale (liste, calendare, meniuri etc.) a caror componente (grafica si functionala) sunt deja implementate, avand posibilitatea ca programatorul sa introduca si sa foloseasca componente proprii sau realizate de alti programatori.

Visual Basic este un limbaj pur orientat pe obiecte (OO), avand deja implementata o lista de clase cu utilizare generala. Pana la versiunea 6, VB putea utilizare si dezvolta componente COM/COM+ si ActivX dar si librarii clasice de functii tip DLL. Odata cu aparitia versiunii 7, adica odata cu aparitia tehnologiei .NET, VB (acum VB .NET) poate utiliza si crea si componente .NET cu toate avantajele pe care acestea le aduc. VB este un limbaj de nivel inalt avand implementate mai multe nivelui de abstractizare a dezvoltarii unei aplicatii dar si posibilitatea de compilare in formatul Windows EXE sau DLL de 16 si 32 biti.

VB este un limbaj interpretat, adica orice cod scris in limbajul VB trebuie mai intai tradus intr-un limbaj de nivel inferior si dupa aceea executat (spre deosebire de limbajele native ex. C++). Acest lucru are avantaje (cum ar fi rularea fara compilare sau portabilitatea intre platforme) dar si dezavantaje (cum ar fi necesitatea unei masini virtuale pentru interpretarea codului).

Unul dintre punctele forte ale libajului VB este acela ca se pot realiza intr-un timp relativ scurt aplicatii complexe si se pot utiliza relativ simplu sisteme informatice dedicate (cum ar fi bazele de date - VB poate utiliza toate sistemele de gestiune a bazelor de date cunoscute, direct sau prin intermediul ODBC).

Utilizarea limbajului VB este una generala, putand fi folosit la crearea de programe simple, educationale dar si la crearea de aplicatii complexe (ca de exemplu la jocuri - ex: Pharao). Teoretic oricine (mai mult sau mai putin experimentat) poate utiliza VB pentru ca este un limbaj de programare simplu (calitate de baza a limbajului Basic din care provine).



11. SQL
SQL (Structured Query Language - Limbaj Structurat de Interogare) este un limbaj de programare specific lucrului cu bazele de date, devenit un standard în domeniu (standardizat ANSI-ISO), fiind cel mai popular limbaj utilizat pentru creearea, modificarea, regăsirea şi manipularea datelor de către SGBD-urile (Sistemele de Gestiune a Bazelor de Date) relaţionale. Pe lângă versiunile standardizate ale limbajului, există o mulţime de dialecte şi variante, unele proprietare, fiind specifice anumitor SGBD-uri şi de asemenea conţinând extensii pentru a suporta SBD-urile (Sistemele de Baze de Date) obiectuale (obiectual-relaţionale).

SQL permite atât accesul la conţinutul bazelor de date, cât şi la structura acestora.



12. MySQL
MySQL este un sistem de gestiune a bazelor de date relaţional, produs de compania suedeza MySQL AB şi distribuit sub Licenţa Publică Generală GNU. Este cel mai popular SGBD open-source la ora actuală, fiind o componentă cheie a stivei LAMP (Linux, Apache, MySQL, PHP).

Deşi este folosit foarte des împreună cu limbajul de programare PHP, cu MySQL se pot construi aplicaţii în orice limbaj major. Există multe scheme API disponibile pentru MySQL ce permit scrierea aplicaţiilor în numeroase limbaje de programare pentru accesarea bazelor de date MySQL, cum are fi: C, C++, C#, Java, Perl, PHP, Python, FreeBasic, etc., fiecare dintre acestea folosind un tip spefic API. O interfaţă de tip ODBC denumită MyODBC permite altor limbaje de programare ce folosesc această interfaţă, să interacţioneze cu bazele de date MySQL cum ar fi ASP sau Visual Basic. În sprijinul acestor limbaje de programare, unele companii produc componente de tip COM/COM+ sau .NET (pentru Windows) prin intermediul cărora respetivele limbaje să poată folosi acest SGBD mult mai uşor decât prin intermediul sistemului ODBC. Aceste componente pot fi gratuite (ca de exemplu MyVBQL) sau comerciale.

Licenţa GNU GPL nu permite încorporarea MySQL în softuri comerciale; cei care doresc să facă acest lucru pot achiziţiona, contra cost, o licenţă comercială de la compania producătoare, MySQL AB.

MySQL este componentă integrată a platformelor LAMP sau WAMP (Linux/Windows-Apache-MySQL-PHP/Perl/Python). Popularitatea sa ca aplicaţie web este strâns legată de cea a PHP-ului care este adesea combinat cu MySQL şi denumit Duo-ul Dinamic. În multe cărţi de specialitate este precizat faptul ca MySQL este mult mai uşor de invăţat şi folosit decât multe din aplicaţiile de gestiune a bazelor de date, ca exemplu comanda de ieşire fiind una simplă şi evidentă: „exit” sau „quit”.

Pentru a administra bazele de date MySQL se poate folosi modul linie de comandă sau, prin descărcare de pe internet, o interfaţă grafică: MySQL Administrator şi MySQL Query Browser. Un alt instrument de management al acestor baze de date este aplicaţia gratuită, scrisă în PHP, phpMyAdmin.

MySQL poate fi rulat pe multe dintre platformele software existente: AIX, FreeBSD, GNU/Linux, Mac OS X, NetBSD, Solaris, SunOS, Windows 9x/NT/2000/XP/Vista.

PowerFighter
Administrator
Administrator

Mesaje : 304
Puncte : 694
Reputatie : 8
Data de inscriere : 08/04/2010
Varsta : 18
Localizare : Moldova/Mereny

http://cs-game-force-md.admin007.net

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum